شرايط تحصيل در اسپانيا قسمت 1

۲ بازديد



شرايط تحصيل در اسپانيا 

دولت اسپانيا با اتخاذ راه كارهايي مانند ارائه بورسيه هاي تحصيلي عالي هر ساله علاقمندان به ادامه تحصيل و دريافت مدارك بالاي دانشگاهي را در كشور خود پذيرا بوده و در ضمن آن توانسته همواره در سطح اول دنيا دانشگاه هاي خود را به روز و در رقابت نگه دارد تا جايي كه فارق التحصيلان اكثر دانشگاه هاي اين كشور تنها با ارائه مدارك دانشگاهي خود به راحتي در بهترين پست هاي ادارات دولتي و خصوصي در كشور خودشان و يا حتي در خود اسپانيا مشغول به كار شده و اقامت خود را هم در اين كشور دريافت نموده اند .

كودكاني كه به سن سه سالكي مي رسند در اين كشور بايد به مهد  كودك راهي شوند و تا 3 سال از آموزش هاي مقدماتي  اين مراكز بهره مند شوند . البته تنها يك سال از اين تحصيلات اجباري مي باشد ولي اكثر خانواده ها ترجيح مي دهند كه حداقل دو سال از اين 3 سال را براي كودكان خود برنامه ريزي نمايند . سپس مقطع آموزش هاي ابتدايي در دوره اي 5 ساله را بايد سپري نموده و با آموزش هاي خواندن و نوشتن و برخي از فعاليت هاي اجتماعي و علمي ابتدايي آشنا مي شوند . دوره متوسطه دو مرحله اي است . مرحله اول 3 ساله مي باشد و با پايان اين سه سال دوره تحصيلات مدرسه اي به اتمام خواهد رسيد . دوره دوم هم سه ساله است و دانش آموزان در پايان مدرك تحصيلي آكادميك يا Bachiller را دريافت مي كنند. در اين مرحله دانش آموز مي تواند انتخاب نمايد كه به كلاس هاي پيش دانشگاهي يك ساله برود و يا دوره مهارت هاي حرفه اي را ببيند .

دانشگاه ها ، مجتمع هاي علمي و فني و مجموعه هاي هنر هاي زيبا  سه مركز ارائه دهنده تحصيلات عاليه در اسپانيا مي باشند . براي ورود به دانشگاه يا بايد ديپم پايان دبيرستان داشته باشند و آزمون ورودي بدهند و يا بايد تحصيلات دوره پيش دانشگاهي را گذرانده باشند .

براي مطالعه ادامه مطلب سايت گردشگري سياحتگران ساحل آفتاب مراجعه فرماييد و همچنين براي اطلاعات بيشتر با كارشناسان و متخصصين ساحل آفتاب تماس بگيريد .

travel.sahelaftab.com

 02188656892

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.