مراسم كريسمس در اسپانيا قسمت 2

۶ بازديد


مراسم
كريسمس در اسپانيا 

Nochebuena روز جشن كريمس در اسپانيا است كه  در همان تاريخ 24 دسامير مي باشد . خانواده ها دور ميز جمع مي شوند ، دعا مي كنند ، غذاهاي سنتي و شيريني صرف  مي كنند ودر كنار ديگر اعضاء خانواده خوش هستند . خانواده هاي مختلف در اسپانيا كه با هم رابطه فاميلي دارند دور هم جمع مي شوند و ميز خانوادگي خيلي بزرگتر از يك خانواده كوچك است .

در نيمه شب 24 دسامبر آيين عشاي رباني يا مراسم  Misa del Gallo برگزار مي شود  و بسياري از خانواده ها به همراه هم به اين مراسم مي روند و با سرود ها ي مخصوص كريسمس و موسيقي و شعر خواني و همراهي با خواننده و دايره زنگي و گيتار حسابي خوش مي گذرانند .

اما بابانوئل در اسپانيا چند دهه است كه باب شده و او را سانتاكلاوس مي نامند . در اين روز افرادي با لباس بابا نوئل به بچه ها هديه مي دهند و روز بعد بچه ها در محل هاي مختلف مثل پارك ها اين هدايا را به هم نشان مي دهند .

البته موارد مشابه بابا نوئل در اسپانيا باز هم وجود دارند مثلا فردي به نام  Olentzero كه  از كوه هاي باسك به شهر مي آيد و به بچه هاي خوب كادو مي دهد و براي بچه هاي بد نه تنها كادو ندارد كه تنبيه هم مي كند  و يا  Tió de Nadal كه در كاتالونيا و آراگون مشهور است و به بچه ها هديه سال نو مي دهد . هر چند بابانوئل تقريبا در بيشتر شهر هاي اسپانيا فراگير شده ولي باز هم هر محل و شهر كوچكي هم براي خود از اين شخصيت ها دارد .

شب سال نو بيشتر با دوستان سپري مي شود . همه افرادي كه با هم دوستي صميمي دارند در پارك ها و زير ساعت هاي بزرگ ميدان ها و كليسا ها و يا ساختمان هاي مختلف جمع مي شوند و ضمن خوردن شيريني و آواز خواني منتظر سال نو مي شوند .

براي مطالعه ادامه مطلب سايت گردشگري سياحتگران ساحل آفتاب مراجعه فرماييد و همچنين براي اطلاعات بيشتر با كارشناسان و متخصصين ساحل آفتاب تماس بگيريد .

travel.sahelaftab.com

 02188656892

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.