مراسم كريسمس در اسپانيا قسمت 3

۴ بازديد

 



مراسم
كريسمس در اسپانيا 

در آغاز زمستان و در كوتاه ترين روز سال مراسمي شبيه به چهارشنبه سوري ما در اين كشور به نام برگزار Hogueras مي شود كه خانواده ها دور آتش جمع مي شوند و با خوردن نوشيدني و شيريني هاي مختلف و به بهانه دوري از بيماري و رنج از روي آتش مي پرند . اين مراسم را در گرانادا و خائن بيشتر برگزار مي كنند ولي در ساير شهر هاي اسپانيا هم اين مراسم تبعيت مي شود و واقعا الهامي از چهارشنبه سوري قديم در ايران است .

بازارچه هاي فصلي كريسمس را در همه جا مي توان مشاهده كرد . بازارچه هايي كه مخصوص اين ايام بوده و فعاليت اصلي آنها فروش شيريني و شكلات و آبنبات هاي مخصوص كريسمس و هداياي مخصوص اين روز براي كودكان مي باشد . اين بازارچه ها را در همه نقاط دنيا كه كريسمس را جشن مي گيرند به شكل هاي مختلف مي توانيد ببينيد .

اما به غير از كيك حلقويRoscón de Reyes   كه قبلا در مورد آن گفته شد شيريني ها و غذاهاي سنتي كه در اين ايام در اسپانيا به وفور ديده مي شود را نمي توان ناديده گرفت . از شيريني هاي بسيار خوشمزه و عالي سنتي اسپانيا كه در كريسمس هم بسيار زياد پيدا مي شود مي توان به شيريني  Turrón اشاره نمود .  اين شيريني مثل نوقا مي باشد كه با سفيده تخم مرغ ، شكر ، عسل ، بادام بو داده و انواع مغز خشكبار تهيه مي شود و طعمي بي نظير دارد . البته جديدا اين شيريني را با كاكائو و قهوه و مارزيپان هم تزئين مي كنند و يا به غير از شكل مستطيلي به روش هاي ديگري هم برش و عرض مي كنند كه تجربه انواع جديد آن هم لذت بخش است .

هر چند در هر شهر و روستا و محل اسپانيا و با توجه به عقيده و مذهب و سنت آنها غذاهاي سنتي متفاوتي طبخ مي شود ولي پايه اصلي همه اين غذاها ، غذاهاي دريايي مختلف است . دوازده انگور  از سنت هاي رايج اسپانيا در خوردن است كه در شب سال نو اتفاق مي افتد و به نشانه 12 ضربه زنگ ساعت خورده مي شود .اين خرافه در برخي از افراد به شكل عجيبي رشد كرده و تا اين كار را انجام ندهند براي خودشان سال خوبي را متصور نيستند . به همين دليل هسته و پوسته انگو را جدا مي كنند تا در اين كار موفق شوند .

براي مطالعه ادامه مطلب سايت گردشگري سياحتگران ساحل آفتاب مراجعه فرماييد و همچنين براي اطلاعات بيشتر با كارشناسان و متخصصين ساحل آفتاب تماس بگيريد .

travel.sahelaftab.com

 02188656892

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.